Dodatkowo chłopcy wręczyli dziewczynkom imienne breloczki.
Wszystkie obdarowane tego dnia kobiety serdecznie dziękują:-)
Męska część Samorządu Uczniowskiego uczciła Dzień Kobiet składając życzenia dyrekcji, nauczycielkom, paniom ze stołówki i z paniom obsługi. Chłopcy wręczyli również symboliczny kwiatek z tej okazji.
🗣6 marca - Międzynarodowy Dzień Logopedy🗣
Z okazji Dnia Logopedy, który obchodzimy 6 marca, zapraszamy do zabawy:
Poćwicz język👅 i wymowę🗣
pobaw się dziś trochę słowem!
Język Twój jest akrobatą,
gdy wymowę ćwiczy taką!
Przeczytaj głośno łamańce językowe, jak masz ochotę odwiedź logopedę w szkole (sale 36 i 38) i wspólnie wykonajcie kilka ćwiczeń.
Życzymy miłej zabawy❤️
Wasze Logopedki
Joanna Żabińska-Koster
Alicja Fajer
Klasa 5a szkoliła swoje umiejętności krawieckie na lekcjach techniki. Wykorzystano zestawy krawieckie zakupione w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
Dnia 23 stycznia nasi trenerzy uczestniczyli w szkoleniu pt. „Pedagogika nielinearna”.
Pedagogika Nielinearna, bazując na osiągnięciach nauk o człowieku, wykorzystuje specyficzne zasady w projektowaniu ćwiczeń, które zwiększają skuteczność nauczania umiejętności sportowych.
Zasady pedagogiki nielinearnej, należące do najnowszych światowych trendów wykorzystywanych w treningu, wprowadzają nowe podejście do nauczania umiejętności sportowych.
Uwaga!!! Konkurs!!!
„Szczwany szczupak szczerzy paszczę”
Z okazji zbliżającego się Dnia Logopedy zapraszamy do udziału w konkursie „Szczwany szczupak szczerzy paszczę”.
Waszym zadaniem jest napisanie krótkiej rymowanki / krótkiego wierszyka (przynajmniej 4 wersowego), który będzie pełen trudności logopedycznych (np. z sz rz/z cz dż ś ź ć dź). Dodatkowo można wykonać do tego ilustrację, grafikę.
Konkurs trwa do 6 marca – czyli Dnia Logopedy.
Prace można wykonać w formie tradycyjnej – kartka papieru (format, kolor, kształt, technika dowolne) lub elektronicznej (w formie pliku word, paint, pdf).
Prace podpisane imieniem i nazwiskiem oraz klasa oddajemy lub przesyłamy Librusem do szkolnych logopedek – pani Alicji Fajer (sala 38) oraz pani Joanny Żabińskiej – Koster (sala 36 – gabinet logopedyczno-terapeutyczny).
Czekają nagrody!! Gorąco zachęcamy do udziału!!!
Alicja Fajer
Joanna Żabińska-Koster
Logopedki SP8 Oświęcim
A tu przykład naszej zabawy:
W Brześciu brzmiały brzęki burzy.
Grzmoty wpadły do kałuży!
Pobrzęczała burza w Brześciu,
by pójść brzęczeć w pszczół obejściu.
Pszczoły wszczęły rwetes wielki
Idźże brzęczeć w kartofelki!!
Logopeda i zajęcia logopedyczne –
w skrócie
Kim jest logopeda?
Logopeda to pani albo pan od wymowy? Jak najbardziej! Logopeda to specjalista zajmujący się korygowaniem nieprawidłowej wymowy. ale praca logopedy to różne specjalizacje, które pomagają na każdym etapach życia człowieka.
Logopeda pracuje zarówno z noworodkami, niemowlętami, dziećmi oraz młodzieżą, jak i osobami dorosłymi w każdym wieku.
z maluszkami jest to praca w zakresie ogólnej stymulacji rozwoju, budowanie kontaktu wzrokowego, uwagi słuchowej, wspólnego pola uwagi, naśladownictwa.
Z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym to również praca w zakresie rozwijania funkcji poznawczych (takich jak percepcja słuchowa, wzrokowa, koordynacja, uwaga, małą i duża motoryka) jak i rozwijanie słownictwa, korygowanie zaburzeń artykulacyjnych. Uczy prawidłowego oddechu i połykania.
Osoby dorosłe również mogą mieć nieprawidłową wymowę głosek, problemy z prawidłową wymową czy prozodią mowy (melodia, głośność, tempo mówienia, akcent, siła, rytmiczność, pauzy, intonacja, wysokość czy tembr głosu) Logopeda pomaga skorygować oraz nauczyć mówić w odpowiednim tempie, napięciu, o czy głośności.
Zatem co robi logopeda:
Co wpływa na rozwój mowy?
Na prawidłowy rozwój mowy wpływa wiele czynników - już etapie ciąży. Prawidłowy rozwój dziecka w brzuszku mamy, brak chorób, zaburzeń jest pierwszym stopniem do prawidłowego rozwoju mowy. Kolejne ważne elementy w rozwoju mowy to odruchy pierwotne, które powinny w odpowiednim wieku ulec wygaszeniu (czyli zaniknąć), bo na ich bazie rozwijają się kolejne funkcje organizmu.
Do prawidłowego rozwoju mowy dziecka potrzebne jest również prawidłowe oddychanie, napięcie mięśniowe nie tylko artykulatorów (języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego) ale i całego ciała. Prawidłowe spożywanie pokarmów oraz pobieranie napojów (zatem żucie, gryzienie, połykanie) również jest podstawą do tego, by mowa czynna się prawidłowo rozwijała.
Człowiek to jeden mechanizm - nieprawidłowe działanie jednego elementu ma wpływ na działanie pozostałych - o tym trzeba pamiętać. Jeżeli dziecko ma zaburzone napięcie mięśniowe, nieprawidłowo oddycha, je czy pije, to jego mowa w wielu przypadkach również nie będzie prawidłowa.
Co w takim razie robimy na zajęciach logopedycznych w Naszej Szkole?
Ćwiczenia wymowy - to czubek góry lodowej. Żeby głoski prawidłowo zabrzmiały w ustach naszych dzieci, najpierw musimy podjąć cały szereg innych działań, które będą bazą do prawidłowej wymowy.
Jak widać sama praca nad wymową to niewielki wycinek zajęć, ale żeby ta wymowa była, to musimy zbudować odpowiednią bazę.
Praca logopedy z dzieckiem na zajęciach to znowu - czubek góry lodowej. Ważna jest systematyczna praca w domu. Rodzice powinni z dziećmi w domu utrwalać nawyki wypracowane na zajęciach logopedycznych.
Joanna Żabińska-Koster
logopeda, neurologopeda
pedagog, terapeuta pedagogiczny
terapeuta ręki
W piątek (tj. 24 lutego) reprezentacja naszej szkoły uczestniczyła w spotkaniu w parku na Zasolu, gdzie w rocznicę ataku wojsk rosyjskich na Ukrainę zasadzono drzewo kasztanowca.
Symbol ten ma na celu pokazanie naszej solidarności i wsparcia dla narodu ukraińskiego.
Powered by aSc EduPage