Aktualności

        • Uroczyste przyjęcie ucznió z 1a i 1b do biblioteki szkolnej
          • Uroczyste przyjęcie ucznió z 1a i 1b do biblioteki szkolnej

          • UROCZYSTE PRZYJĘCIE PIERWSZOKLASISTÓW DO BIBLIOTEKI SZKOLNEJ 
            Co roku w bibliotece szkolnej odbywa się uroczyste przyjecie uczniów klas 1a i 1b do grona czytelników. Również w tym roku szkolnym zorganizowano spotkanie, które  przygotowali uczniowie klasy szóstej wraz z bibliotekarką.
            Pierwszoklasiści wzięli udział w „sprawdzianie”, któremu towarzyszyła prezentacja multimedialna. Odgadywali znaczenia słów ukrytych w recytowanych zagadkach, rozpoznawali tytuły utworów na podstawie przeczytanych fragmentów i na podstawie ilustracji prezentowanych na ekranie, oraz odpowiadali na pytania dotyczące szkolnej biblioteki. Z uczniami została przeprowadzona pogadanka na temat sposobu wypożyczania oraz zasad poszanowania książek.
            Nowo przyjęci czytelnicy na pamiątkę otrzymali książeczki „Wnuczka Antykwariusza” otrzymane w ramach akcji „Mała książka - wielki człowiek”.
            J. Paluch
        • Kiermasz Walentynkowy
          • Kiermasz Walentynkowy

          • Z okazji zbliżających się Walentynek na świetlicy odbył się kiermasz rękodzieła i słodyczy. Jak zawsze cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów.
        • Walentynki 2024
          • Walentynki 2024

          • Walentynki już tuż tuż, a w naszej szkole już dziś zapanowała prawdziwa gorączka przygotowań do tego wyjątkowego dnia!
            Walentynki to nie tylko okazja do obdarowania bliskiej osoby wyjątkowym prezentem czy wyznawania miłości, ale także do tworzenia pięknych, serdecznych relacji z kolegami i koleżankami na terenie szkoły, w której spędzają znaczną część swojego dnia. Jednym z elementów budowania wspólnoty były dzisiejsze obchody Walentynek. 
            Na szkolnych korytarzach uczniowie oblegali stanowisko ze słodkościami oraz z chęcią pozowali do wesołych zdjęć w naszej szkolnej "fotobudce".

            Już dziś uczniowie mieli okazję do wymiany walentynkowych kartek dzięki naszej szkolnej poczcie walentynkowej. Niektórzy prześcigali się w kreatywności, wykonując piękne, ręcznie robione laurki, a inni próbowali swoich sił w pisaniu romantycznych wierszyków.

            Przypominajmy sobie o tym, że miłość i przyjaźń nie kończą się po zakończeniu lekcji. Bądźmy dla siebie życzliwi i szanujmy swoich kolegów i koleżanki także poza murami szkoły. Właśnie takie gesty sprawiają, że nasza społeczność uczniowska jest wyjątkowa!

            Dlatego, drodzy uczniowie, życzymy nam wszystkim pięknych i radosnych Walentynek! Niech ten zbliżający się dzień będzie pełen uśmiechu, serdecznych gestów i słodkich niespodzianek. Pokażmy sobie nawzajem, jak ważni i szczególni jesteśmy dla siebie nawzajem!

            Niech miłość i przyjaźń towarzyszą nam nie tylko w tym jednym dniu, ale przez cały rok. Bo w końcu, w szkole uczymy się nie tylko wiedzy, ale także wartości, które kształtują nas na przyszłość. ❤️

        • Przedstawienie po angielsku
          • Przedstawienie po angielsku

          • W dniu 1 lutego 2024 amatorska grupa teatralna o nazwie FC Cobras zaprezentowała swoje pierwsze przedstawienie w języku angielskim  pt. ”Jake’s day”. Było to kilka scenek z życia 11-letniego chłopca o imieniu Jake, który razem ze swoim przyjacielem pakuje się w niemałe tarapaty…
             Grupę tę tworzą piłkarze z klasy 5b pod kierownictwem nauczycielki języka angielskiego, pani Joanny Baruś. Na zajęciach rozwijających sami wymyślili historyjkę, napisali scenariusz i przez wiele tygodni wytrwale ćwiczyli, by w końcu móc pokazać to innym uczniom naszej szkoły. I tak się stało. Całość okazała się  dużym sukcesem i zachęciła ich do dalszej pracy. Mają już pomysł na kolejne przedstawienie. Nauka przez zabawę, zabawa przez naukę!!!
             
        • Koszykówka
          • Koszykówka

          • 🏀 W ubiegłym tygodniu w Szkole Podstawowej nr 2 odbyły się zawody w koszykówce dedykowane młodzieży szkolnej. 

            Nasi uczniowie po bardzo zaciętym boju zajęli 3🥉miejsce!! 

            Reprezentanci Naszej Szkoły:
            Dawid Zajas 
            Ksawery Szczurek 
            Mikołaj Lorek 
            Mikołaj Snadny 
            Szymon Malinkiewicz 
            Filip Zguda 
            Konrad Georgiew 
            Bartłomiej Jasek 


            Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów! 🤞🏽
        • IV POWIATOWY KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK MDK
          • IV POWIATOWY KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK MDK

          • 16.01.2024r. w „Piwnicy Artystycznej MDK” odbył się „IV Powiatowy Konkurs Kolęd i Pastorałek”. Do konkursu zgłosiło się 64 wykonawców, których oceniało troje jurorów- muzyków. Naszą szkołę reprezentowała Natalia Sporysz z kl.3a, Liwia Kolniak kl 6b i Antonia Starzyk kl.6b. Jury, po burzliwych obradach ogłosiło wyniki.
            24.01.2024r. w „Piwnicy Artystycznej MDK” spotkaliśmy się po raz drugi na koncercie laureatów. Najlepsi wykonawcy otrzymali pamiątkowe  dyplomy i nagrody. Liwia Kolniak i Antonia Starzyk uzyskały wyróżnienia.
            Gratulujemy!!! Życzymy im dalszych sukcesów.
             
        • WOŚP 2024
          • WOŚP 2024

          • XXXII Finał WOŚP przeszedł do historii. 
            Jak co roku wolontariusze z naszej szkoły kwestowali na ulicach Oświęcimia. 
            Dziękujemy wszystkim napotkanym ofiarodawcom za moc uśmiechów i dobre słowa. ❤️❤️❤️❤️
        • Mini Olimpiada Przedszkolaków
          • Mini Olimpiada Przedszkolaków

          • W dniach 17.01.2024r. oraz 19.01.2024r. odbyły się w naszej placówce zaplanowane Mini Olimpiady Sportowe dla przedszkolaków w ramach prowadzonego Programu pt. Przedszkolaki w naszej szkole.
            Zgodnie z planem w Olimpiadach wzięły udział następujące przedszkola:
            Dnia 17.01 gościliśmy przedszkolaków z następujących przedszkoli: Miejskiego Przedszkola nr 14, Niepublicznego Przedszkole Bajka, Miejskiego Przedszkola nr 16, Niepublicznego Tęczowego Przedszkole, Przedszkola nr 8 im. Św. Jana Pawła II prowadzonego przez Siostry Serafitki.
            Dnia 19.01 w Mini Olimpiadzie udział wzięły sześciolatki z Miejskiego Przedszkola nr 16, Miejskiego Przedszkola nr 15 oraz Miejskiego Przedszkola nr 7.
            Każdego dnia w różnych konkurencjach uczestniczyło po 5 grup.
            Olimpiady Sportowe pozwoliły przedszkolakom zrealizować marzenia o ciekawych zadaniach ruchowych oraz wspaniałej zabawie na hali sportowej. Przedszkolni sportowcy ćwiczyli i bawili się pod hasłem "Każdy może zostać sportowcem".
            Dyrektor szkoły pan Krzysztof Jakubik powitał zebranych gości i życzył wspaniałej zabawy.
            Na olimpiady przybyli także zaproszeni dyrektorzy przedszkoli biorących udział w imprezie.
            Konkurencje zostały przygotowane przez trenerów różnych dyscyplin sportowych.
            Przedszkolaki pod okiem swoich wychowawców i trenerów szkoły z ogromnym entuzjazmem oraz zapałem przystępowały do zabawy i swobodnego ruchu, korzystały z przygotowanych dla nich atrakcji sportowych i zabaw.
            Doświadczały mnóstwa radości z wykonywanego ruchu oraz czerpały satysfakcję z pokonywania przeszkód oraz podejmowanych wyzwań.
            Na koniec Mini Olimpiad Sportowych przedszkolni sportowcy odebrali z rąk trenerów zasłużone medale oraz dyplomy.

            Serdecznie gratulujemy wspaniałych umiejętności wszystkim przedszkolakom. Dziękujemy Dyrektorom Przedszkoli za przybycie oraz wychowawcom za przybycie wraz z dziećmi.

            Zapraszamy serdecznie po raz kolejny w nasze szkolne progi tym razem w Dniu Otwartym Szkoły.
            Koordynatorzy: Monika Gibała, Szymon Grzywa
          • Artykuł DZIECI OTWARTE NA ŚWIAT

          • DZIECI OTWARTE NA ŚWIAT

            „Czytanie jest dla umysłu tym, czym gimnastyka dla ciała”

            R. Steel

                        Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, który realizowany jest w naszej szkole ma na celu wspieranie w rozwijaniu zainteresowań uczniów poprzez promowanie czytelnictwa. Jest to ważne szczególnie w obecnych czasach, kiedy większość ludzi korzysta z urządzeń elektronicznych. Kto jednak miał kontakt z prawdziwą książką, nigdy nie zapomni jej zapachu i tajemnicy, jaką niosą kolejno przewracane kartki. Kornel Makuszyński napisał pięknie, że „każda książka jest żywym stworzeniem , każda ma dusze i każda ma serce”.

                      Macie pastwo jako rodzice najsilniejszy wpływ na rozwój waszych dzieci. Pojawia się pytanie , czy chcemy wychować istoty nieczułe, które rozwijają się w samotności i żyją tylko w przestrzeni pomiędzy okiem, a ekranem tabletu czy laptopa, i nie istnieją, jeśli nie ma ich w mediach społecznościowych? Umberto Eco powiedział: „kto czyta książki, żyje podwójnie”. Jeżeli więc nie chcemy, aby nasze dziecko żyło w jednowymiarowym świecie pozbawionym prawdziwych emocji, zróbmy wszystko, by polubiło literaturę, aby sięgało po książkę tradycyjną, papierową w sposób spontaniczny, bez presji i przymusu. Wzory rodzicielskie w domach, gdzie rodzice dużo czytają, kupują, pożyczają książki, stają się inspiracją dla młodych ludzi do czytania. Joanna Papuzińska pisze, że „nawyk czytania książek jest posagiem intelektualnym, który dziecko wynosi z domu”. Otwiera on małego człowieka na świat, przybliża mu go, pokazuje wartości, kształtuje jego charakter i uczy jak można pięknie i dobrze żyć. Pokazuje, jak rozwiązywać problemy. Kontakt ze słowem pisanym pobudza wyobraźnię, uczy zachowania w różnych sytuacjach i w relacjach z innymi. Autorka książki „Czytania domowe” przekonuje, że nawet czytanie niemowlętom wspomaga rozwój części mózgu odpowiedzialnych za rozumienie i artykułowanie mowy. Poznawanie bohaterów baśni, bajek i powieści ułatwia wejście w świat ich emocji. Przygody bohaterów uczą czytelnika zachowań społecznie akceptowanych, a wiele bajek pokaże nam, jak rozróżnić dobro od zła. Czytanie poszerza zasób słownictwa dziecka i wspomaga je w budowaniu wypowiedzi . Pomaga dziecku zastąpić wyrazy podobnymi w znaczeniu, ale np. prostszymi w pisowni, co w dobie dysortografii jest bardzo ważne. Podążanie śladem bohaterów, śledzenie ich losów, wpływa na rozwój wrażliwości emocjonalnej. Rzadko dziś mówimy o uczuciach, dlatego ważny jest każdy sposób, by je dzieciom przybliżyć. Trzeba o nich rozmawiać, nazywać je i pomóc dzieciom mówić o nich, wyrażać je.

                      Książki pomagają dziecku kształtować pozytywny obraz siebie. Dają możliwość wzbogacenia wiedzy. Czytanie staje się oknem na świat, umożliwia znalezienie się w miejscach, gdzie może nie dane nam będzie nigdy dotrzeć. Przenosi czytelnika w czasy naszych przodków, ważnych wydarzeń historycznych. Literatura fantastyczna rozbudza wyobraźnię, zabiera nas w światy, które istnieją tylko w umysłach pisarzy.

            Wspólne czytanie tworzy szczególny rodzaj więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami, a dziećmi. Pozwala nam na bliskość i umożliwia wspólne przeżywanie przygód postaci z baśni czy bajek. Jestem pewna, że wielu z nas ma w pamięci te cenne chwile, w których wspólnie z mamą czy tatą czytaliśmy. Pamiętam z dzieciństwa te wieczory, kiedy przy zgaszonym świetle mój tata opowiadał mi bajki, czasem te znane, a czasem wymyślane, na które szczególnie czekałam. Rysowałam w wyobraźni obrazy, inspirowane opowieścią. Były to tak ważne i magiczne momenty, że, jako mama opowiadałam z kolei bajki moim dzieciom, by jeszcze raz poczuć ich atmosferę.

                      Czytający dorosły jest godny naśladowania. Odpowiednie wzorce są dla dziecka bardziej przekonywujące niż długie monologi w domu czy w szkole na temat konieczności czytania. Życzę państwu, abyście spróbowali znaleźć w codziennym pośpiechu choć 10 minut, kilka razy w tygodniu, by wspólnie z dzieckiem przeczytać fragment książki i porozmawiać o nim. Wierzymy też, że możliwość skorzystania z ciekawych książek, które znalazły swoje miejsce na półkach biblioteki szkolnej, na pewno wpłynie na rozwój zainteresowań i przyczyni się do kształtowania twórczych postaw naszych uczniów.

                                                                                                      Ewa Kowalska
                                                                                                     (psycholog szkolny)

        • Karnawał w klasach 1-3
          • Karnawał w klasach 1-3

          • Uczniowie z klas 1-3 w ubiegłym tygodniu bawiły się podczas zorganizowanej na terenie szkoły zabawy karnawałowej. Zabawę poprowadził wodzirej Animacje i Magia Pan Humorek.
            Humor i dobra zabawa nie odstępowały naszych uczniów.
        • Dokarmiajmy ptaki w zimie
          • Dokarmiajmy ptaki w zimie

          • Klasa 3b wraz z wychowawcą udała się na spacer wokół szkoły. Podczas spaceru obserwowała ptaki, które przelatywały obok z drzewa na drzewo. Zabrała ze sobą na zorganizowaną akcję dokarmiania ptaków wysokowartościowy pokarm dla ptaków.
            Trzecioklasiści rozwieszali Kule z ziarnami i ptasimi przysmakami na gałęziach drzew i krzewów. Najsprawniejsi piłkarze dołożyli wszelkich starań, aby odpowiednio wysoko ulokować przygotowane nasiona i ziarna.  
            Trzecioklasiści są przekonani, o tym, że ptaki warto dokarmiać do końca zimy, zwłaszcza wtedy, gdy spadnie śnieg, który uniemożliwia im znalezienie pożywienia i panuje mróz.
            Zachęcamy do dbania o ptasia stołówkę przy szkole i nie tylko.

            wych. Monika Gibała
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa Sportowa z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego nr 8 w Oświęcimiu
      • 33 842-39-54
      • ul. Słowackiego 41
        32-602 Oświęcim
        Poland
      • Kierownik gospodarczy 33 841 17 60
        Kierownik hali sportowej 33 841 17 61
        e-mail do kierownika hali: halasportowa@sp8oswiecim.edu.pl
        Pedagog/psycholog 33 841 17 62
        Intendentka 33 841 17 63
  • Galeria zdjęć

    • brak danych